Jak posílit imunitu, abyste lépe odolali koronaviru?

Správné fungování imunity můžeme do určité míry ovlivnit i sami. Budeme-li dbát na primární prevenci – zdravý životní styl, pestrou stravu a klid, můžeme tak snížit rizikové faktory onemocnění. Víte, čím organismus posílit a pokusit se tak zabránit koronaviru, aby ohrozil naše zdraví?

Vitamín C – zázrak pro imunitu

Svou obranyschopnost skvěle podpoříte pravidelnou konzumací doporučených vitamínů, mezi něž neodmyslitelně patří i vitamín C. V Číně, kde nákaza vypukla, vytvořili klinickou studii, která dokazuje, že nitrožilní podávání vitamínu C výrazně napomohlo v boji s koronavirem.

Touto experimentální léčbou nyní zkoušejí newyorské nemocnice léčit své pacienty nakažené koronavirem. Dle pneumologického specialisty doktora Webera je pacientům na jednotce intenzivní péče podáváno 1500 mg vitamínu C, třikrát až čtyřikrát denně.

Každá z dávek je až 16krát vyšší, než je doporučené denní dávkování pro dospělého člověka. Zdravotní stav těchto pacientů je údajně lepší než u těch, kde se vitamín C nepodával.

”Céčko” se tedy velmi osvědčilo a je vhodné jej preventivně doplňovat každý den. V přirozené podobě ho získáte například z pomerančů, jahod nebo kiwi. Lze jej ale také užívat formou doplňků stravy.

Omega-3 mastné kyseliny a “déčko”

Dalším zázrakem pro tělo i mozek jsou rozhodně omega-3 mastné kyseliny. Najdete je v tučných rybách nebo v rybím oleji či v kvalitních doplňcích stravy. Některé omega-3 mastné kyseliny snižují zánětlivé procesy v těle a mají pozitivní vliv na regeneraci buněk v lidském organismu. Podobně účinný je i vitamin D, který se skrývá hlavně ve vejcích nebo houbách. Tělo jej vstřebává i ze slunečního záření.

Oba tyto doplňky sice nemají specifický antivirový efekt, ale významně posilují imunitní funkci organismu. U některých fatálních případů koronaviru byla zaznamenána tzv. Cytokinová bouře, kterou organismus nevládl. Jedná se o imunitní reakci na zánět v těle. Právě některé omega-3 mastné kyseliny mohou prostřednictvím cytokinů snižovat zánětlivé procesy v těle, stejnou funkci zastává i zmiňovaný vitamín D.

Duševní pohoda

Už několik týdnů na nás z různých médií vyskakují kvanta informací o celosvětové pandemii koronaviru a o neustále narůstajícím počtu obětí této nemoci. Negativní zprávy se doslova hrnou ze všech stran, což rozhodně nikomu nepřispívá k psychické pohodě, která je nyní tolik důležitá. Oslabená psychika se skutečně rovná oslabené imunitě, a tím se zvyšuje riziko nákazy. Je proto důležité zůstat v klidu a omezit přísun těchto stresujících informací na nutné minimum.

Zdravá a pestrá strava je základ

Pamatujte, že jídelníček má být rozmanitý. A věřte, že se rozhodně nemusí skládat pouze z pečiva, těstovin či konzerv. Dostatek ovoce, zeleniny a vitamínů je základ úspěchu. Pouze tak můžete udržet své tělo zdravé a v kondici.

Samozřejmě je rozumné omezit kontakt s okolím, ale nebojte se vyjít do přírody na procházku. Nadýchat se čerstvého vzduchu a načerpat energii z krásy a síly přírody je momentálně to nejlepší, co pro sebe můžete udělat.

 

Zdroje:

szu.cz, who.int, bbc.com, novinky.cz

Vytvořil Shoptet | Šablona Rubin | Design Tomáš Hlad.